לתת מקום לרגש בתוך המערכת הזוגית!

מאמר זה מתאר את הגורמים להימנעות מלבטא רגשות פנימיים בתוך מערכת הזוגית שיוצרת ריחוק בין בני הזוג ואף משפיעה על אינטימיות הרגשית והפיזית בינהם

לחוות אותך מחדש!

אני כל כך אוהבת לקשט את שולחן השבת, אני יודעת שדרך היצירה אני מבטאת את הרגש  שלי כלפי בעלי והילדים.

מנהג זה  נרכש  אצלי עם השנים ולא היה בי קודם …במחשבה שניה  אולי היה קיים בתוכי ולא נתתי לו ביטוי מעשי. עם השנים אפשרתי לעצמי להעיז יותר ולבטא רגשות פנימיים ואינטמים מבלי לחשוש שמא יבקר או ישפוט אותי בן זוגי.

לכל אחד מאתנו ישנם  נושאים שאנו נמנעים מלשוחח עליהם עם  בני הזוג, אותה הימנעות משיחה גוררת פעמים רבות להתרחקות פיזית ורגשית.

בתחילת הנישואים  אנו נוטים להסתיר את רגשותינו  כלפי  בני  הזוג  מתוך חשש של: "מה יאמר" " כיצד תחשוב"  "הוא מכיר אותי ככה כיצד יגיב כשידע ש…" וכו' וכו'  החיסרון העיקרי של נטייה זו הוא המחשבה השלילית שמלווה אותנו; שמא בן זוגי לא ידע להכיל את הרגש שלי במקרה הפחות טוב, ובמקרה העוד פחות טוב שמא יבקר וישפוט אותי  – מחשבה שלילית זו היא שגורמת לנו לדיכוי רגשות המובילה לריחוק ביננו.

אצלי בקליניקה אני פוגשת זוגות רבים בשלבי הראשונים של נישואיהם אשר נתקלים בבעיה זו – החשש  לחשוף את עצמם, ואותו חשש גורם למפלס האינטימיות הזוגית  שלהם לרדת .

אשתף אתכם בתהליך שעברו אתי ודוד(שמות בדויים)במהלך טיפול.

אתי ודוד נשואים 5 שנים בשנות ה-30 לחייהם סיבת הפניה לטיפול – ריחוק פיזי ומנטאלי.

במהלך הטיפול הזוג תיאר את התנהלות היום יומית  ביניהם ותוך כדי טיפול הם גילו שסיבת הריחוק שנוצר הוא בעקבות דיכוי רגשות זה לזו שנבע מהמחשבה השלילית כפי שתארנו לעיל.

אתי סיפרה שגדלה בבית שהאמונה שם לגילוי רגשות מעיד על חולשה ומסכנות ….

כאשר ילד בוכה – זה מעיד על חולשה ומסכנות

וגילויי חיבה – מסמלים חולשה ותלותיות, כמובן שהאמונה הזו מנעה ממנה להביע רגש כלפי בעלה מחשש שלא ידע להכיל אותה נכון

גם דויד גילה שגדל בבית שהבכי היה סמל לחלישות אופי ומוכיח על טיפוס לא גברי,  ובעקבות זה הוא דיכא את הרגשות שלו מול אתי מחשש שלא יצטייר  מספיק גבר ויגרום לה לדחייה .

למותר לציין שבעקבות המידע שצף הם הכילו את עצמם מחדש ומנהלים זוגיות בריאה ואיתנה.

אתי ודוד הוכיחו שעצם המחשבה בלבד גורמת לריחוק מנטאלי ואף לריחוק פיזי, האמונות שגדלו איתם פגשו אותם  בצומת כלכך חשובה – מערכת יחסים עם בן זוג שהובילה אותם לדרדור מערכת יחסים זו.

צריך לדעת שביטוי הרגש כלפי בן הזוג הוא אחד הכלים החשובים בבניית זוגיות טובה, ביטוי הרגש שלי גורם לחיבור ואהבה מתחדשת ביננו ולכן יש תמיד לזכור להיות חכם ולהבחין, האם המחשבה שגורמת לי לנצור את ביטוי הרגש בתוכי  נובעת מתפיסה מעוותת אשר עלולה להוביל אותנו למדרון עמוק – אם כן יש לעצור ולחשב מסלול מחדש!!

טיפ קטן כיצד ללמוד לחוות את בן/ת הזוג במערכת הזוגית

שאל/י את עצמך:

-ממה את/ה חושש/ת

– ממה את/ה מתבייש/ת

-מה את/ה רוצה לשנות בעצמך

כאשר תהיי/ה גלוי/ה עם עצמך תעז/י לבטא יותר רגשות כלפי בן/ת זוגך, ובביטחון מלא לחשוף את עצמך מולו/ה.

© כל הזכויות שמורות לנועה מיכל מושיחוב

אהבת את המאמר?

שתף בפייסבוק
הדפסה
שתף באמייל
שתף בוואטסאפ

השאר תגובה:

1 מחשבה על “לתת מקום לרגש בתוך המערכת הזוגית!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תקנון